zondag 12 februari 2012

Techniekenmap: spons en aardappeldruk

Techniekenmap: structuurschilderen met spons en aardappeldruk

Als onderwerp voor deze techniek(en) koos in een schilderij van Linda Bachrach.
Dit schilderij genaamd Orange Cat:


Dan begon ik eraan.
Eerst maakte ik een schets:

Daarna  bestempelde ik een blad in geel, rood en oranje met een oude spons.

Daar schetste ik dan de kattenkop op.
Toen bekwam ik dit:

Ik sneed een sjabloon uit een krant (in de vorm van de kattenkop) en kleefde deze op de plaats waar de kop moest komen.
Uit een aardappel sneed ik een vierkante stempel van ongeveer 1.5x1.5.

Dan begon ik te stempelen met witte plakkaatverf.

Uit dezelfde aardappel maakte ik een tweede stempel.
Een vierkantje van deze keer ongeveer 0.5x0.5.

Met die stempel maakte ik de vlekken op de kat.
Eerst met geel:

Daarna met rood en bruin:

Zo, het stempelwerk is gedaan. Het sjabloon mag eraf.

Even een detail van de vlekjes:

Dan tekende ik in potlood het gezicht van de kat.

De ogen werden groen geverfd:

En dan werd het gezicht afgewerkt met Oost-Indische inkt mbv een pen.
Klaar!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...