donderdag 27 maart 2014

Les: stop motion klasboom

Tijdens mijn stage in het eerste leerjaar in Campus Kompas Wetteren, heb ik even mijn bachelorproef 'Animatie als leermiddel' uitgeprobeerd.
In een lesje muzische vorming besloot ik een animatieles te geven aan de kindertjes. Het idee voor de les haalde ik uit een lezing tijdens de Cultuurdag in Antwerpen.

Uit karton sneed ik een boom. Op groen papier printte ik eenvoudige blaadjes. Elk kind knipte zijn eigen blaadje uit, en mocht zijn naam erop schrijven.

Daarna gingen ze aan de slag. Eén voor een legden ze hun blad op de boom. Telkens werd er door mij een foto van genomen. Daarna bewogen ze elk hun eigen blaadje, foto per foto.
Er werden ongeveer driehonderd foto's genomen in deze les.
Deze foto's werden achter elkaar gemonteerd, samen met een muziekje. Zo kwam dit leuke filmpje tot stand!

 

"Kijk, dat is mijn blaadje!" zeiden ze trots, bij het bekijken van het filmpje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...