Muziekkoffer



Opdracht Muziek:

Maak een koffer met daarin 25 ritme-instrumenten

Ziehier mijn koffer!
Gemaakt uit een archiefdoos van de IKEA.
Beplakt met kinderliedjes, gedopt in koffie.
Binnenkant is beplakt met rood zijdepapier.




Hier nog even een detail van de liedjes.

 In de koffer zitten dus 25 ritme-instrumenten.

Maar het zijn reeksen van vijf dezelfde.
Dus 5 keer 5 instrumenten.

Er zijn:
5 paar ritmestokjes
5 schuddoosjes
5 schellenstokjes
5 bellenstokjes
5 vijf raspen + 5 raspstokjes
 

Alle instrumenten zijn voorzien van een paar ogen (net als de koffer).
Zo zijn het 'muziekbeestjes' geworden.
Ziehier enkele van de muziekbeestjes :)

bellenstokje
schuddoosje
krokodillenrasp
ritmestokje (detail)
schellenstokje



Wie weet komt dit allemaal later nog van pas. Daarom krijgen we ook deze opdracht :)


Deze koffer heeft mij toch maar een goeie 18/20 opgeleverd :)
De enige echte opmerking was dat er teveel schudinstrumenten waren.
Daar geef ik ze gelijk in, moest ik het in een klas gebruiken zou het misschien wat te chaotisch worden.
Misschien, als ik tijd heb, maak ik nog iets anders voor erbij :)


Reacties