donderdag 24 november 2011

Opdracht Beeld: Lampion met insecten

Als laatste opdracht vóór de examens hebben we dit gekregen:
maak een lampion (vorm naar keuze) met een compositie van insecten er op getekend.
De échte uitleg, de les er over, hebben we nog niet gekregen, maar ik ben zelf al aan het knutselen geslaan.
Ik zocht een leuk ontwerp voor een lampion en vond deze hier.

Dan begon ik er aan...


Ik gebruikte een ontwerp voor lampion met twaalf vijfhoeken.
Tien ervan zijn dus venstertjes waar een lichtdoorlatend papier voor moet.
Op die papiertjes moeten insecten getekend worden in het zwart, grijs of donkerblauw.


Daarna worden alle vijfhoeken aan elkaar geplakt.



 
Dan, na heel veel prutsen en zuchten, lukt het toch om de twee helften aan elkaar te plakken.



Klaar!
Een kaarsje er in, en branden maar!




Wil je ze ook eens met een groen licht erin zien?
Klik dan hier.




Nu hopen dat ik het gedaan heb zoals de lector verwachtte...





3 opmerkingen:

  1. Ik vind de lampion erg leuk en wil hem graag maken. Maar ik kan de link naar het ontwerp niet openen. Kun je me helpen met een mal/ontwerp en werkbeschrijving?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de lampion erg mooi, maar ik kan de benodigdheden niet vinden. Kunt u me daarmee helpen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, bedankt voor je reactie! Deze blog ligt al een jaar of acht stil, maar zag toevallig je reactie en wou toch reageren. De link waarnaar ik verwees is helaas in die acht jaar al offline gehaald.

      De benodigdheden voor deze lampion zijn:
      - zwart dik papier/karton
      - dun transparant wit of geel papier
      - liniaal en potlood
      - schaar
      - lijm
      - (was)knijpers

      Hopelijk ben je hier al iets mee?

      Groetjes,
      Aagje

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...